wtorek, 9 lipca 2013

Spotkanie z Mariuszem Szczygłem

Autor: Po drugiej stronie... dnia lipca 09, 2013

W spotkaniu z Mariuszem Szczygłem - dziennikarzem, pisarzem i reportażystą – brałam udział 20 maja 2013 r. Choć nie znałam wcześniej jego książek, bawiłam się bardzo dobrze i tylko utwierdziłam się w przekonaniu, że czas najwyższy po nie sięgnąć, choć reportaż to zdecydowanie nie mój gatunek. Dziennikarz opowiadał o początkach swojej przygody z pisaniem, o fascynacji Czechami oraz o kulisach powstawania swoich książek i reporterskiej pracy.


Znany z telewizyjnego talk-show „Na każdy temat” autor został z wielkim entuzjazmem przyjęty przez publiczność – a na spotkaniu pojawiła się ponad setka osób. Było wesoło, ale i refleksyjnie. Padło wiele pytań z widowni, na które Szczygieł wyczerpująco odpowiadał. Jestem pod wielkim wrażeniem jego osoby – rozległej wiedzy, poczucia humoru, pasji. A „Gottland”, „Niedziela, która zdarzyła się w środę”, „Zrób sobie raj” czy „Láska Nebeska” są na mojej czytelniczej liście.


W tej chwili o Mariuszu Szczygle jest głośno za sprawą artykułu, opublikowanego w „Gazecie Wyborczej” – na temat nauczycielki i ekspertki MEN, która w przeszłości dopuściła się brutalnego i tragicznego w skutkach znęcania się nad małym chłopcem. Jeśli ktoś jeszcze nie słyszał, zachęcam do poszperania w prasie/Internecie.

Strona autora: http://www.mariuszszczygiel.com.pl

Źródło zdjęć: MBP w Katowicach, są autorstwa mojej koleżanki :)

5 komentarze:

☞ Agata 📚 Bookstagram on 9 lipca 2013 23:29 pisze...

Byłam na spotkaniu w rybnickiej bibliotece. Strasznie fajny facet, uśmiałam się jak chyba nigdy na takim spotkaniu, a potem, przy podpisywaniu książek dla każdego miał miłe słowo.

Karolina K. on 10 lipca 2013 07:04 pisze...

Pozytywnie zakręcony :)

Varia czyta on 10 lipca 2013 10:30 pisze...

chętnie wybrałabym się na takie spotkanie. mam nadzieję, że p. Mariusz zawita na tegoroczne targi książki do krk.

m_giffin on 11 lipca 2013 18:00 pisze...

Znam tylko "Niedzielę, która zdarzyła się w środę" tego autora i zazdroszczę spotkania! :)

Karolina on 11 lipca 2013 21:33 pisze...

Z chęcią bym poszła :) Śliczna szata graficzna! Livresland.blogspot.com

Prześlij komentarz

 

Po drugiej stronie... Copyright © 2014 Dostosowanie szablonu Salomon