piątek, 23 października 2015

Laserowa korekcja wzroku – przygotowanie do zabiegu

Autor: Po drugiej stronie... dnia października 23, 2015
Im bliżej operacji, tym stres coraz większy – ale to nieuniknione. Chciałabym podzielić się dziś z Wami drobnymi radami i obostrzeniami, jakie związane są z przygotowaniem do operacji, która czeka mnie już na dniach (a właścwie to w dniu dzisiejszym, ponieważ pst pisany był z wypzedzeniem).

W przypadku kliniki, którą wybrałam, najpierw znałam tylko datę zabiegu. Z przyczyn ode mnie niezależnych została ona jednak zmieniona. To skomplikowało mi trochę sytuację, ponieważ mam do kliniki ponad 300 km, na ten wyjazd zarówno ja, jak i mój chłopak, musieliśmy wziąć wolne w pracy. Klinika starała się dostosować, jeżeli chodzi o wybór nowego terminu, więc przynajmniej to jest na plus. Ostatecznie zabieg odbędzie się 23 października. Ponieważ w związku z urlopem miałam wiele recenzyjnych zaległości, na blogu będą pojawiać się posty napisane wcześniej, z różną częstotliwością. Ja przez ok. tydzień-dwa raczej nie będę zbliżać się do komputera. O ile wytrzymam ;)

Około tygodnia temu otrzymałam telefon z informacją o dokładnej godzinie operacji i przypomnienie najważniejszych informacji. Podczas badań otrzymałam też formularz, który zawiera niezbędne wskazówki.

O czym trzeba pamiętać przed zabiegiem?

- w dniu zabiegu powinniśmy zjeść lekkostrawny posiłek
- ok. 3 tygodnie przez zabiegiem należy zaprzestać noszenia soczewek kontaktowych
- na ok. 3 dni przez zabiegiem należy zaprzestać wykonywania makijażu oczu
- w dniu operacji należy zdjąć biżuterię (kolczyki, pierścionki)
- w dniu zabiegu nie można palić ani pić alkoholu 
- w dniu zabiegu pacjent nie może być chory – nie może mieć kataru, kaszlu, opryszczki, nie może przyjmować antybiotyku
- tego dna kobieta nie może mieć okresu
- należy pamiętać o zabraniu ze sobą okularów przeciwsłonecznych

Bardzo ważne to zabrać ze sobą bliską osobę, z którą będziemy mogli wrócić po operacji bezpiecznie do domu! I która oczywiście będzie nas podtrzymywac na duchu w czasie badań :)


Zalecenia po zabiegu:

- oszczędny tryb życia
- przez ok. 2 tygodnie po zabiegu najlepiej nie prowadzić samochodu, nie korzystać z komputera
- unikać nasłonecznienia (sauny, solarium, basen)
- unikać zadymionych, zakurzonych pomieszczeń
- unikać wysiłku fizycznego i sportu
- uważać podczas np. mycia włosów (z głową odchyloną do tyłu), podczas snu (by nie trzeć gojących się oczu)

Trochę tego jest, prawda?


Na pewno powrócę z postem, w którym opiszę zabieg krok po kroku.

13 komentarze:

☞ Agata 📚 Bookstagram on 23 października 2015 13:00 pisze...

Podeślę linka mojemu mężowi, bo chciałby sobie sprawić taka operację.
Trzymam kciuki, żeby wszystko poszło ok.

Unknown on 23 października 2015 13:50 pisze...

Przeczytałam z wielką uwagą, bo podobny zabieg czeka mojego faceta.
Na pewno wszystko będzie w porządku, wracaj szybko do zdrowia!

ejotek on 23 października 2015 15:20 pisze...

Trzymam kciuki, żeby dziś wszystko się udało i szybko goiło. Ja miałam 15 września operację - endoproteza biodra i jest lepiej niż myślałam Dasz radę!

Eta on 23 października 2015 18:39 pisze...

Mam sporą wadę wzroku, która trochę utrudnia życie czasem (minus 3 dioptrie). Może kiedyś się zdecyduję na taki zabieg. Mam nadzieję, że wszystko będzie się goić jak należy!

Blikpol on 9 czerwca 2019 10:05 pisze...

Wiadomo, że każda operacja wywołuje jakiś tam strach. Jednak tu nie ma nic skomplikowanego. Wszystko na pewno gładko pójdzie

Tomek on 9 lutego 2020 21:32 pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Tomek on 9 lutego 2020 21:34 pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Grzegorz on 28 marca 2020 09:33 pisze...

.

Sara on 28 marca 2020 15:38 pisze...

Laserowa korekcja wzroku to bardzo dobra opcja, ale ja będę musiała jeszcze troszkę poczekać, zanim uzbieram fundusze. Na szczęście nie przeszkadza mi noszenie soczewek, ktore wybieram na stronie https://www.twojesoczewki.com/38-soczewki-kontaktowe-miesieczne a moja wada nie jest aż tak ogromna.

darja on 20 kwietnia 2020 00:39 pisze...

Wzrok w życiu człowieka jest bardzo ważny i trzeba o niego odpowiednio dbać. Ostatnio na http://dbamooczy.pl/ czytałam , że są preparaty, które wspierają funkcjonowanie wzroku i zamierzam je stosować

Seiko Vision on 24 października 2020 19:17 pisze...

Laserowa korekcja wzroku to skuteczny zabieg dzięki któremu można odzyskać perfekcyjne widzenie. Zabieg wiąże się jednak z wydatkami, nie są one refundowane w niższych wadach wzroku.

Unknown on 27 listopada 2020 14:00 pisze...

Laserowa korekcja wzroku daje najlepsze efekty. Więcej o laserowej korekcji wzroku znajdziesz tutaj https://medicare.med.pl/laserowa-korekcja-wzroku/

Anna on 24 lutego 2021 02:39 pisze...

Super wpis. Wszystkie informacje jak najbardziej przydatne

Prześlij komentarz

 

Po drugiej stronie... Copyright © 2014 Dostosowanie szablonu Salomon